1402-12-22 08:30
438
0
89142
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرگان مطرح کرد:

تجلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی با تلفیق دو بهار

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گرگان گفت: تلفیق سفره‌های نوروز و ماه رمضان جلوه زیبایی از زنده نگه داشتن یک سنت ایرانی-اسلامی است.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه بندگی است و میزان ثواب در این ماه قابل تصور نیست به گونه‌ای که حتی خوابیدن و نفس کشیدن روزه‌دار، عبادت محسوب می‌شود در حقیقت خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه «رمضان» ماه تمرین است، تصریح کرد: رمضان ماهی سرشار از برکت، رحمت و عبادت‌های پذیرفته شده است و خواندن یک آیه از قرآن کریم مصادف با ختم قرآن است.

* قرآن زندگی‌ساز است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرگان ابراز کرد: درهای رحمت و برکت خداوند در این ماه پرفضیلت باز شده است تلاش کنیم که با گناهان‌مان آنها را نبندیم.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه قرآن، کتاب سعادت بشریت است، افزود: قرآن زندگی‌ساز است اگر ما نتوانیم به درستی آن را درک کنیم مشکل از من و شماست.

* انس با قرآن مایه امید و آرامش معنوی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرگان با اشاره به اینکه مردم فرصت ناب بندگی و خودسازی را در ماه رمضان از دست ندهند، گفت: دشمن به خوبی به این موضوع پی برده که راه سعادت مسلمانان، قرآن است به همین دلیل دیدیم در برخی از کشورها اقدام به توهین مقدسات ما از جمله قرآن‌سوزی کردند.

قاسم‌پور با بیان اینکه انس با قرآن مایه امید و آرامش معنوی است، تصریح کرد: دشمنان به خوبی دریافته‌اند تا زمانی که مسلمانان دل به قرآن بسته‌اند پیروز میدان هستند.

وی با تاکید بر اینکه روزانه یک صفحه از آیات قرآن کریم را تلاوت کنیم، گفت: نشود که قرآن را روی طاقچه اتاقمان بگذاریم تا گرد و خاک بخورد زیرا همان قرآن، فردای قیامت از ما شکایت خواهد کرد.

* تلفیق سفره‌های هفت‌سین و ماه رمضان جلوه‌ای از سبک زندگی ایرانی-اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گرگان، روزه گرفتن را همدردی با نیازمندان برشمرد و گفت: ما با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، سختی‌های روز قیامت را به یاد می‌آوریم.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه تلفیق سفره‌های هفت‌سین و سفره افطار و سحر جلوه زیبایی از زنده نگه داشتن یک سنت ایرانی-اسلامی است، بیان کرد: با احیای سنت‌های حسنه می‌توان سبک زندگی ایرانی-اسلامی را بیشتر در جامعه ترویج کرد.

خبرنگار: سمیرا رجبی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.